Ha  sok időt töltesz otthon az íróasztal előtt, vagy görnyedve szörfözöl a mobilodon, akár  a munkád jelentős részét autóban vagy az irodában ülve végzed, akkor vélhetően neked sem kell bemutatni a kellemetlen nyak-, váll- és hátfájást. 

 Szerviz a gerincnek: INGYENES videók a hátadnak!

Ezek  a hosszútávon felmerülő problémák pedig a nem megfelelő testtartásból erednek, valamint, a mozgásszegény életmód, inaktív élet velejárója lehet . Sok esetben hajlamosak vagyunk annyira elmerülni teendőinkben, hogy megfeledkezünk arról, milyen a testtartásunk, vagy hogy mikor álltunk fel utoljára átmozgatni magunkat. Tudatosan odafigyelve ezekre pl. Aktivitás Emlékeztető beállítása, a jövőben nemcsak egészségünkre, de a kedvünkre is pozitív hatást gyakorolhat. 

A Kulcs Patikák online trénere, Gyócsi Dóri ezért megoszt veletek néhány tippet, hogyan előzzük vagy szüntessük meg ezeket a fájdalmakat:

Irányelvek az asztalhoz kötött életformához:

-Csökkentsd az ülés mennyiségét, pl. álló íróasztal

-30 percenként minimum tarts 2 perces aktív szünetet, amikor átmozgatod a nyakad, hátad, karod.

-Figyelj a testtartásodra, fejed pozíciójára, amikor csak teheted a nap folyamán.

-Végezz 10-15 percnyi testkarbantartási munkát mindennap, pl. mobilizálás, SMR henger, nyújtás

 

Sőt mi több, Dóri elkészített egy 4 torna videóból álló sorozatot, melyek a különböző testrészekben megjelenő fájdalmak csökkentésére szolgálnak, ezeket a videókat INGYENESEN, Kulcs Kártya számoddal érheted el Home Fitness oldalunkon, IDE kattintva. 

"Ha még nincs Kulcs Kártyád, IDE kattintva ingyenesen regisztrálhatsz online is!" 

Gerincszervíz torna videók:

A Centrum Multivitamin támogatásával hoztunk számotokra egy 4 részből álló torna videót, amit a testtartás javítása köré építettünk fel. Az ülés korunk népbetegsége, viszont nem tudjuk kiküszöbölni a mindennapjainkból, legfeljebb minimalizálni, illetve kiegészíteni edzéssel, helyes járással technikával, légzőgyakorlatokkal. 

 

1. Fókuszban a lapockazáró izmok: 30 perces, állásban történő mozgásanyag, ahol nagy hangsúlyt fektetünk a lapocka körüli izmokra. Aktiváljuk az izmokat a hatékony munka érdekében. Ajánlom mindazoknak, akik szeretnének egy klassz hátizom erősítő, testtartás javító tornát elvégezni egy nehéz nap előtt vagy után.

2. Fókuszban a nyak: SMS nyak torna, azok számára, akik sokat telefonoznak, ülnek monitor előtt, vagy esetleg rossz pozícióban tartják a fejüket, és emiatt diszkomfort érzet alakult ki a nyak körül. Átmozgatjuk minden irányba a gerinc ezen szakaszát, nyújtjuk a trapéz felsőt "csuklyás izmot", és erősítjük a hát felső szakaszát.

3. Fókuszban a hátra hajlítás, mellkasnyitás, légzés: a rengeteg ülés által megváltozott testtartás miatt igencsak felületes a légzésünk, ami stresszreakciót vált ki a szervezetünkből. Emiatt lehetünk ingerlékenyek, stresszesek, akár még a vérnyomásunk is magasabbra emelkedhet. Ez a torna azoknak szól, akiknek a háti kifózis "domborulat" már eltér a normálistól, pl. banyapúp, vagy sokat görnyed autóban, irodában dolgozik, esetleg fájdalmas a hát felső szakasza.

4. Fókuszban a has és farizom: jó tartású és stabil gerinc elengedhetetlen erős hasfal és aktív farizom nélkül, ezért figyelmet szentelek ezeknek az izmoknak is, hogy több oldalról tudjuk megtámogatni a gerincünket. A cél, a mélyen fekvő izmok trenírozása, has-hát erősítése okosan, hatékony gyakorlatokkal.

Gyócsi Dóri 

 Szerviz a gerincnek: INGYENES videók a hátadnak!